Acclaim
Iphighénie en Tauride, Baden Baden
Tara Erraught als Iphigenie beeindruckte mich zutiefst. Die Sopranistin des Abends präsentierte eine unglaublich kraftvolle und emotionale Stimme, kristallklar und zugleich wunderbar geschmeidig – eine scheinbare Antithese, die in ihrem Vortrag jedoch perfekt harmonierte. Ihre Stimme war äußerst detailreich und facettenreich, und die emotionale Führung war schlicht überwältigend. Sie verkörperte die innere Zerrissenheit und die Tragik der Iphigenie mit einer Intensität, die tief berührte und unter die Haut ging. Jede Phrase, jede Nuance war durchdacht und mit großer musikalischer Intelligenz interpretiert.
Tara Erraught as Iphigenia impressed me deeply. The evening's soprano presented an incredibly powerful and emotional voice, crystal clear and at the same time wonderfully supple – an apparent antithesis that, however, harmonised perfectly in her presentation. Her voice was extremely detailed and multi-facetted, and the emotional leadership was simply overwhelming. She embodied the inner tornness and tragedy of Iphigenia with an intensity that deeply touched and went under the skin. Every phrase, every nuance was thought out and interpreted with great musical intelligence.
22 November 2024
Elizabeth Cree at Glimmerglass
Tara Erraught, this season’s artist-in-residence, brought a sly edge to the title role. From her first entrance to final bow, she presented a character who sought always to be in control of her circumstances, whatever the cost to herself or others. The score contains much florid passagework that Erraught delivered with practiced ease. Coloratura has always been a valuable tool in her arsenal, and effortless high notes suggested that recent ventures into the soprano repertoire are justified.
24 August 2024
Adelgisa, Norma, Bayerische Staatsoper
Ce fut un grand bonheur de retrouver Tara Erraught en Adalgisa. Très appréciée, la soprano irlandaise avait fait partie de la troupe du Bayerische Staatsoper jusqu’en 2018. Son soprano a encore gagné en précision et en luminosité avec la beauté confondante d’aigus assurés au cristal limpide. Tout comme Sonya Yoncheva, Tara Erraught exprime avec une grande authenticité les tourments intérieurs de son être écartelé entre la passion amoureuse et le remords face à la rupture de ses vœux.
It was a great happiness to find Tara Erraught in Adalgisa. Much appreciated, the Irish soprano had been part of the Bayerische Staatsoper troupe until 2018. Its soprano has further gained in precision and brightness with the confusing beauty of assured treble with clear crystal. Just like Sonya Yoncheva, Tara Erraught expresses with great authenticity the inner torments of her being divided between love passion and remorse in the face of the breaking of her vows.
24 June 2024
Vitellia, La Clemenza Di Tito, premiere, Hamburg
Ein kräftiges gesangliches Ausrufezeichen setzte vor allem Tara Erraughts mächtiger Mezzosopran in der Rolle der Vitellia. Ihre Stimme packte die tiefen Koloraturen wie eine kommandierende Kaiserin Roms, auch in der Höhe schmetterte sie die Noten in den Saal ohne je die Mozartliche Eleganz zu verlieren. Fast könnte man meinen, sie hätte selbst das Römische Kapitol in Flammen gelegt, stimmlich würde man das ihr locker zutrauen. Oder die Strippenzieherin eines solchen Aufstands ist einfach mächtiger als der Ausführende.
A powerful vocal exclamation mark set Tara Erraught's powerful mezzo-soprano in the role of Vitellia. Her voice gripped the deep colours like a commanding empress of Rome, even at the height she smashed the notes into the hall without ever losing the Mozart elegance. You could almost think that she herself set the Roman Capitol in flames, vocally one would easily trust her with that. Or the stripper of such an uprising is simply more powerful than the executor.
24 May 2024
Review
Schubertiade Lieder Abend
Eine Mezzosopranistin mit großer Stimme, die sie sehr schön zurückzunehmen weiß, und ein einfühlsamer Pianist gestalteten am Sonntagabend einen abgerundeten Liederabend, der sich nach Schuberts eigener Reihung in Liederheften richtete
Katharina von Glasenapp
03 May 2022
Review
Iphighenie en Tauride, Opera de Paris
Tara Erraught schafft es, die alte und von ihr erinnerte junge Iphigénie zugleich zu sein. Tara Erraught kann das Verängstige wie das Kurzentschlossene wie das Sinnliche. Ihr Sopran schmiegt sich nahtlos dem Text und der Dramatik an, ganz so wie es Gluck für seine Musik wollte und wie er es hier in diesem Meisterstück grandios verwirklicht. Alles ist Abbreviatur, kein Ton ist zu viel, kein Schnörkel zeigt sich. Das Leid und das Leiden werden aus den Klängen herausdestilliert, die mal mythologisches Dunkel sind, mal Hass und Blutdurst, mal Sex und Sehnsucht nach dem Paradies.
Reinhard J. BrembeckSüddeutsche Zeitung
16 September 2021
Review
The trials of `Tenducci
Whelan handles the music with typically invigorating drive and, like the agile mezzo-soprano Tara Erraught, responds to the album’s classical treatment of Irish tunes without undue sentimentality. **** ”
Michael DervinIrish Times
01 January 2021
Review
The absence of an audience created no obstacle for Erraught
The absence of an audience created no obstacle for Erraught, who showed marvellous tone control in the slow opening of ‘Se Romeo t’uccise un figlio’ from Bellini’s I Capuleti e i Montecchi, before dancing through the later, quicker passages. She created a beautiful, gentle atmosphere in the same composer’s ‘Dopo l’uscoro nembo’ from the Irish-themed opera Adelson e Salvini
Brendan FinanThe journal of music
17 November 2020
Feature
Mezzo-Soprano Tara Erraught on Bringing Cenerentola to the Met Opera
Mezzo-Soprano Tara Erraught on Bringing Cenerentola to the Met Opera
The Irish singer stars in Rossini's sparkling take on the Cinderella story, alongside tenor Javier Camarena as her Prince Charming, beginning March 12.
CHRISTOPHER BROWNERPlaybill
09 March 2020
Tara Erraught/James Baillieu review – quietly intense and simply exquisite
Erraught has a bright mezzo with an appealing gleam in her upper registers, where her dynamic control is also exceptional, allowing her to float the final phrases of Mahler’s Ich Bin Der Welt Abhanden Gekommen with easy serenity. She’s also a fine vocal actor, nicely alert to mood and psychology, capable of bringing gossipy relish to Loewe’s wicked depiction of a parson’s daughters in Die Pfarrjüngferchen, and investing Goethe’s Gretchen, in Loewe’s remarkable Szene aus Faust, with considerable tragic force and weight.
Tim AshleyThe Guardian
02 January 2020
Milwaukee Symphony finds beauty in Brahms' Requiem
"The Milwaukee Symphony Orchestra and Chorus, led by guest conductor Eun Sun Kim and joined by baritone Stephen Powell and soprano Tara Erraught, gave a deeply stirring performance of Johannes Brahms’ “Ein deutsches Requiem” (“A German Requiem”) Friday evening in Uihlein Hall."
Elaine SchmidtMilwaukee Journal Sentinel
30 March 2019
The orchestra plays devil's advocate; the singers go to hell
" Mezzo soprano Tara Erraught, a last-minute replacement due to illness, sang as Marguerite, Faust’s heavenly squeeze. She conjured effortless innocence with a full, round timbre that she projected spinning round the hall."